Borászat Marketing
  • Kezdőlap
  • Referenciák
  • Blog
  • Kapcsolat
2013.09.11.

Magyar bor külföldön – Megisszák a levét?

Magyar bor külföldön – Megisszák a levét?
2013.09.11.

Noha a magyar bort szívesen gondoljuk világhírűnek, az egri bikavér és a tokaji aszú híre megkopott, és legjobb pincéink ismeretlenek külföldön. A szüretre utánajártunk, hogyan tudott a fagyállóbotrány után lenullázott osztrák borászat 25 év alatt elhúzni mellettünk, és hogy világhódító útra indulhat-e a furmint.

Fő versenyhátrányunk tehát az, hogy túl sok fajta szőlőnk és borunk van: míg az osztrák statisztika 23 fehér- és 13 kékszőlő-fajtát tart nyilván, a magyar 96 fehéret és 40 kéket.

„Magyarországon szélesebb a fajtaválaszték, ami dicséri a klímát, hiszen itt minden szőlőfajta kiváló bort ad, másrészt nehézség, hiszen ennyit nem lehet egyszerre eladni, a médiazajban csak az egyszerű üzenetek jutnak el a fogyasztóhoz. Mivel évente egyszer van szüret, a borászatban lassan kristályosodnak ki a tapasztalatok. Természetes, hogy 23 évvel a minőségi bortermelés újraindulása után még 8-10 fajtával kísérletezik egy pince. Előbb-utóbb kialakul a profil.”

mondja Nádasi András bormarketing-szakember, egy négy badacsonyi pincészetet tömörítő társulás, a VSOP tanácsadója.

Itthon a szakmai széthúzás és a 22 borvidék elaprózottsága miatt nehéz a zászlósfajták kiválasztása. Itthon ugyanolyan chardonnay-t lehet előállítani, mint Burgundiában, de mindig a francia chardonnay kistestvére lesz. Ezért a csak ránk jellemző fajtákra kellene figyelni. A szakma kezdi elfogadni, hogy a fehér szőlők közül a furmint és az olaszrizling, a kék szőlők közül pedig a kadarka és a kékfrankos lehet, ami mögé a legtöbben fel tudnak sorakozni.

mondta Jásdi István, a Pannon Bormíves Céh elnöke.

Magyarországnak egy világszínvonalú fajtája van, a furmint, amely az öt nagy édes borfajta egyike a rajnai rizling, a chenin, a semillon és a muskotály mellett. Kiváló száraz bor is készíthető belőle, friss és kifejezi a termőhelyet.

véli Tim Atkin.

Főleg a furmintban rejlik nagy lehetőség: ez töltheti be azt a szerepet, amit az osztrákoknál a menő amerikai bárokban is népszerű zöld veltelini.

A konszenzus azonban még várat magára – ifjabb Gál Tibor egri borász például csak borvidékenként határozná meg a fókuszpontokat.

Az adottságaink annyira jók, hogy nem lehet tíz alá vinni a magyar zászlósborok számát. Persze a túlzott sokszínűségnek nincs értelme. Villányban csak komoly vörös házasításokkal kellene foglalkozni, Egerben a bikavérre és az egri csillagra kellene ráállni.

véli ifjabb Gál Tibor.

Mások szerint nincs szükség mind a 22 borvidékre, és például badacsonyi, csopaki, füredi helyett a „Balatoni bor” márkát kellene használni, ahogy Médoc, Pomerol és Margaux borai is „Grand vin du Bordeaux” címkét kapnak.

Heti Válasz / Laky Zoltán

Előző bejegyzésÖsszefognak a kis borászatok a Balaton-felvidékenKövetkező cikk Villa Tolnay zártkörű évjárat bemutató

Bormarketing blog

Cikkek, hírek, nyilatkozatok és ügyfélmunkák borászati témában.

Kategóriák

  • Borászat
  • Bormarketing
  • Jótékonyság
  • Jubileum
  • Kereskedelem
  • Kóstoló
  • Ügyfélmunka

Bejegyzések

Az “Olaszrizling szerintünk” margójára2023.02.08.
Taroltak a pannonhalmi borok a III. VinÓváron2022.10.01.
Interjú Dr. Mészáros Gabriella nemzetközi borakadémikussal2021.10.08.

Elérhetőségek

Nádasi András
Bormarketing szakértő
Budapest, XI. kerület
+36 30 870 1692
nadasi.andras@boraszatmarketing.hu

Hírek, cikkek

Az “Olaszrizling szerintünk” margójára2023.02.08.
Taroltak a pannonhalmi borok a III. VinÓváron2022.10.01.

Blog kategóriák

  • Borászat (9)
  • Bormarketing (5)
  • Jótékonyság (2)
  • Jubileum (1)
  • Kereskedelem (4)
  • Kóstoló (3)
  • Ügyfélmunka (9)
boraszatmarketing.hu © 2023

Blog kategóriák

  • Borászat
  • Bormarketing
  • Jótékonyság
  • Jubileum
  • Kereskedelem
  • Kóstoló
  • Ügyfélmunka

Hírek, cikkek

Az “Olaszrizling szerintünk” margójára2023.02.08.
Taroltak a pannonhalmi borok a III. VinÓváron2022.10.01.
Interjú Dr. Mészáros Gabriella nemzetközi borakadémikussal2021.10.08.

LinkedIn