Borászat Marketing
  • Kezdőlap
  • Referenciák
  • Blog
  • Kapcsolat
2015.05.11.

Interjú Nádasi András bormarketing szakértővel

Interjú Nádasi András bormarketing szakértővel
2015.05.11.

Interjút készítettünk Nádasi András, bormarketing szakértővel, a badacsonyi borok egyik leglelkesebb népszerűsítőjével

Badacsonyi szőlőhegyen

Most már nem először látogatott Badacsony Budapestre, pontosabban „a New Yorkba”. Mit vártatok és mit kaptatok a rendezvénytől?

Az idei volt a negyedik közös Badacsonyi borvidéki bemutatkozás a New York Palotában, amelyet minden évben más tematikára fűzünk fel – idén az “illatos fajták” voltak kiemelve. A koncepció egyszerű: referenciaértékűnek tartjuk az itt történő bemutatkozást, hiszen Budapest az ország borkereskedelmi központja, emellett a borfogyasztók népes tábora és a legfontosabb véleményformálók is itt élnek. Szeretnénk megmutatni magunkat, a borainkat, az értékeinket, egész éves programjainkat – amely úgy érezzük, hogy évről-évre sikerül is.

Hogyan fejlődik a badacsonyi borvidék? Hogyan jellemeznéd most a régió borait, borászatait?

Röviden összefoglalva: dinamikusan. A borvidéket – más hazai borvidékhez hasonlóan – egyszerre jellemzi a múlt értékeinek (újra)felfedezése és az útkeresés. Mindenki érzi a hatalmas potenciált, amely a hegyekből árad, és amely testet tud ölteni a borokban. Van egy vízió, hogy a Badacsonyi borvidéknek hol lenne a helye a jövőben, ezért dolgozik mindenki. A borászatok között példaértékűen aktív a párbeszéd és a tapasztalatcsere.

Egyre több helyen jellemző a borászatok közötti összefogás, együttes fellépés. Te magad a VSOP Balaton-felvidéket és egyes kampányokban a Badacsonyi Kört segíted a munkáddal. Miben tud hatékony lenni egy ilyen összefogás?

Egy üzenetnek sokkal erősebb hatása van, ha több pincészet konzekvensen képviseli, mint ha csak egy. Az összefogás a pincészetek számára számtalan előnnyel jár és lehetőséget teremt egy szélesebb közönség megszólításának. A közös gondolkodás, ha nem is mindig könnyű, de mindenképpen előre visz. A hazai borászat történetében ez a mostani fejezet az alapok újbóli lerakásáról szól és ebben a periódusban még inkább felértékelődnek az alulról jövő kezdeményezések.

Hogy látod a hazai bormarketing fejlődését, irányait? Vannak-e biztató jelek, és min kéne változtatni?

Nem lenne igazságos azt mondani, hogy nincsenek biztató jelek és eredmények, noha tudjuk, hogy még rengeteg a tennivaló és sokszor alapkérdésekben sincs konszenzus. Mit szeretnénk elérni? Hogyan pozícionáljuk a magyar borokat? Milyen fajtát/borkészítési módot/régiót emeljünk ki? Kinek szeretnénk eladni? Itthon vagy külföldön? Ez egy sokszereplős játék és ezek a szereplők ezekre a kérdésekre különböző válaszokat adnak. Egységes recept máshol sincs, de az lehet a cél, hogy az egyes akciók egymást erősítsék és egy irányba hassanak. Ha egy dolgot kellene kiemelnem, hogy min kellene változtatni az az, hogy idegen nyelven is kommunikáljunk online, mert a nagyvilág számára többek között azért is vagyunk láthatatlanok, mert egy saját felmérés szerint a borászatok fele nem kínál idegen nyelven tartalmakat, de ugyanez igaz nagyon sok hazai borral kapcsolatos kezdeményezésre.

Kinek mi lehetne a szerepe a bormarketing hatékonyabbá tételében, úgy Magyarországon, mint külföldön?

Próbáljunk átállni a “Mi a rossz?” üzemmódból a “Mit tegyünk?”-re. Ha valakinek van egy jó ötlete, azt ossza meg másokkal. Nézzük meg, hogy mit csinálnak mások és abból mi mit tudnánk hasznosítani. Csodafegyver valószínűleg nincs, csak lépésről lépésre történő építkezés. Tartsuk a szemünket a nagyvilágon, de merjük a saját utunkat járni.

Pesti Műsor / Illés Mihály

Előző bejegyzésVilla Tolnay zártkörű évjárat bemutatóKövetkező cikk Holdvölgy pincészet, Tokaj: a Mennyországban is ilyesmit ihatnak

Bormarketing blog

Cikkek, hírek, nyilatkozatok és ügyfélmunkák borászati témában.

Kategóriák

  • Borászat
  • Bormarketing
  • Jótékonyság
  • Jubileum
  • Kereskedelem
  • Kóstoló
  • Ügyfélmunka

Bejegyzések

Az “Olaszrizling szerintünk” margójára2023.02.08.
Taroltak a pannonhalmi borok a III. VinÓváron2022.10.01.
Interjú Dr. Mészáros Gabriella nemzetközi borakadémikussal2021.10.08.

Elérhetőségek

Nádasi András
Bormarketing szakértő
Budapest, XI. kerület
+36 30 870 1692
nadasi.andras@boraszatmarketing.hu

Hírek, cikkek

Az “Olaszrizling szerintünk” margójára2023.02.08.
Taroltak a pannonhalmi borok a III. VinÓváron2022.10.01.

Blog kategóriák

  • Borászat (9)
  • Bormarketing (5)
  • Jótékonyság (2)
  • Jubileum (1)
  • Kereskedelem (4)
  • Kóstoló (3)
  • Ügyfélmunka (9)
boraszatmarketing.hu © 2023

Blog kategóriák

  • Borászat
  • Bormarketing
  • Jótékonyság
  • Jubileum
  • Kereskedelem
  • Kóstoló
  • Ügyfélmunka

Hírek, cikkek

Az “Olaszrizling szerintünk” margójára2023.02.08.
Taroltak a pannonhalmi borok a III. VinÓváron2022.10.01.
Interjú Dr. Mészáros Gabriella nemzetközi borakadémikussal2021.10.08.

LinkedIn